انواع سئو
بهينه سازي موتورهاي جستجو يا سئو يك فرآيند پيچيده با انواع مختلف است. همه انواع سئو هدف يكساني دارند: بهينه سازي يك وب سايت براي ديده شدن بيشتر در موتورهاي جستجو.
درك اين نكته مهم است كه اين زيرمجموعه هاي سئو فرآيندهاي متفاوتي نيستند. آنها فقط راهي براي تجزيه يك فرآيند پيچيده به چندين بخش كوچكتر هستند كه مديريت آنها آسانتر باشد. مهم ترين انواع سئو عبارتند از سئو فني، سئو داخلي و سئو خارج از صفحه.
انواع سئو
۱- Technical SEO
2- On-Page SEO
3- Content SEO
4- Off-Page SEO
5- Local SEO
6- Mobile SEO
7- eCommerce SEO
8- Video SEO
9- Image SEO
10- International SEO
1-سئو فني
۲-سئو روي صفحه
۳-سئوي محتوا
۴-سئو خارج از صفحه
۵-سئوي محلي
۶-سئوي موبايل
۷-سئوي تجارت الكترونيك
۸-سئو ويديو
۹-سئوي تصوير
۱۰-سئوي بين المللي
۱- سئو فني
سئوي فني دقيقاً همان چيزي است كه از نام آن پيداست، يعني عوامل فني كه بر روي ديد يك وب سايت در موتورهاي جستجو تأثير مي گذارد. هدف اصلي سئو فني اين است كه اطمينان حاصل شود كه خزنده هاي موتورهاي جستجو مي توانند وب سايت را بدون هيچ مشكلي خزيده و ايندكس كنند.
مهم ترين تكنيك هاي فني سئو عبارتند از:
robots.txt خود را بررسي و بهينه سازي كنيد تا مطمئن شويد موتورهاي جستجو مي توانند به درستي به وب سايت شما دسترسي داشته باشند.
URL هاي متعارف را براي جلوگيري از مشكلات تكراري محتوا تنظيم كنيد.
يك نقشه سايت XML ايجاد كنيد و آن را به تمام موتورهاي جستجوي اصلي ارسال كنيد.
ساختار سايت و ساختار URL خود را بهينه كنيد.
وب سايت هايي ايجاد كنيد كه هم در دسكتاپ و هم در دستگاه هاي تلفن همراه سريع بارگيري شوند.
وب سايت خود را براي قبولي در آزمون حياتي وب اصلي بهينه كنيد.
لينك هاي شكسته را برطرف كنيد و صفحه ۴۰۴ خود را بهينه كنيد.
سئو فني حتما بايد توسط كارشناس فني صورت گيرد.
آژانس ديجيتال ماركتينگ SP Media ارائه دهنده ي كاملترين پكيج هاي سئو در اصفهان
۲- سئوي درون صفحه
سئوي درون صفحه به محتواي صفحه و نحوه دوستانه تر كردن آن براي موتورهاي جستجو و كاربران مربوط مي شود.
لازم به ذكر است كه در حالي كه موتورهاي جستجو به يك وب سايت به طور كلي نگاه مي كنند، رتبه بندي بر اساس سطح صفحه انجام مي شود. به همين دليل مهم است كه به بهينه سازي هر صفحه در وب سايت خود توجه كنيد.
مهم ترين تكنيك هاي سئو داخلي عبارتند از:
-عنوان صفحات خود را بهينه كنيد اين يك عامل حياتي سئو است. عناوين صفحات در نتايج جستجو نشان داده مي شود و بايد براي كاربران جالب باشد كه روي آن كليك كنند. عنوان يك صفحه همچنين بايد به ربات هاي موتور جستجو سرنخ هاي كافي در مورد محتواي صفحه بدهد.
-تگ H1 خود را بهينه كنيد. يك صفحه بهينه شده فقط يك تگ H1 دارد و معمولاً مقاديري مشابه عنوان صفحه دارد.
-سرفصل هاي خود را بهينه كنيد علاوه بر تگ H1، يك صفحه بايد داراي زير عنوان (H2، H3) براي بخش هاي مختلف باشد. در مورد محتواي طولاني، عنوانهاي فرعي خواندن صفحه توسط كاربران و اسكن توسط خزندهها را آسانتر ميكنند.
-قالب بندي مناسبي براي صفحه انتشار در نظر بگيريد. يك صفحه با متن و تصوير بدون صرف زمان براي رابط كاربري محتوا، سئو خوبي ندارد. اگرچه گوگل نميتواند يك صفحه را مانند يك انسان «ديدن» كند، اما راههايي براي درك ظاهر صفحه دارد مثلا صفحات مملو از تبليغات و پنجرههاي بازشو را تشخيص مي دهد و آن ها را در طول فرآيند رتبهبندي در نظر گرفته مي گيرد.
۳- سئوي محتوا
پكيج سئوي محتوا در SP Medai زيرمجموعه اي از سئو داخلي است. سئوي محتوا به كيفيت محتوا و نحوه بهتر كردن آن بستگي دارد.
از آنجايي كه يكي از مهم ترين عامل هاي موفقيت در سئو است، بسياري آن را يكي از انواع سئو مي دانند.
تركيب برنده انتشار محتواي عالي است كه كاربران آن را دوست داشته باشند و موتورهاي جستجو بتوانند آن را درك كنند.
براي رسيدن به اين هدف مي توانيد نكات زير را رعايت كنيد:
-فرآيند توليد محتواي خود را با تحقيق در مورد كلمات كليدي شروع كنيد. كلمات كليدي مهم براي وب سايت خود را پيدا كنيد و آنها را در محتواي خود بگنجانيد.
-يك قدم جلوتر برويد، به دنبال كلمات كليدي طولاني و مرتبط باشيد و آنها را براي عنوان و محتواي اصلي خود استفاده كنيد.
-محتوايي را منتشر كنيد كه براي كاربران كامل و مفيد باشد و در عين حال به موتورهاي جستجو سيگنال هايي براي درك زمينه محتواي شما بدهد.
-به ساير وب سايت هاي با كيفيت بالا (اگر منطقي باشد) و به ساير صفحات وب سايت خود پيوند دهيد تا به كاربران كمك كنيد تا درباره يك موضوع اطلاعات بيشتري كسب كنند.
-استفاده از طرحواره ها و داده هاي ساختاريافته براي كمك به موتورهاي جستجو براي درك بهتر محتواي شما.
۴- سئوي خارج از صفحه
سئوي خارج از صفحه هر چيز مربوط به ارتقاء وب سايت است. در حالي كه انواع سئوهاي قبلي بيشتر بر روي زيرساخت و محتواي وب سايت متمركز بودند، سئو خارج از صفحه شامل تكنيك هايي است كه مي توانيد براي تبليغ وب سايت خود به صورت آنلاين از آنها استفاده كنيد.
مهمترين روشهاي سئوي خارج از صفحه عبارتند از:
-لينك بيلدينگ. لينك بيلدينگ فرآيند دريافت بك لينك از وب سايت هاي ديگر است. اين بك لينك ها به عنوان «راي اعتماد» عمل مي كنند و اعتبار وب سايت مورد نظر را افزايش مي دهند (به شرطي كه ويژگي nofollow را به پيوند متصل نكنند).
-نام تجاري. گوگل دوست دارد برندهاي شناخته شده را در نتايج بالا رتبه بندي كند، زيرا مردم به آنها اعتماد دارند. علاوه بر تبليغ وب سايت خود براي دريافت بك لينك، بايد روي تبليغ برند خود نيز كار كنيد و گفتگوها را در مورد آن در شبكه ها و انجمن هاي مختلف رسانه هاي اجتماعي رواج دهيد. گوگل مي تواند اين سيگنال ها را دريافت كند و به وب سايت هايي كه مردم در مورد آنها صحبت مي كنند پاداش دهد.
-بازاريابي محتوا. استفاده از روشهاي بازاريابي محتوا مانند انتشار مطالعات صنعتي منحصربهفرد يا محتوايي كه روزنامهنگاران ممكن است مفيد بدانند، راهي عالي براي در معرض ديد قرار گرفتن و اشارههايي است كه ميتوانند بر رتبهبندي Google شما تأثير مثبت بگذارند.
-رسانه هاي اجتماعي و اينفلوئنسر ماركتينگ. يكي ديگر از تكنيك هاي تبليغ وب سايت شما استفاده از پلتفرم هاي رسانه هاي اجتماعي و اينفلوئنسرها است. اين روش ها مي توانند فروش بيشتري را براي كسب و كار شما ايجاد كنند و براي سئوي خارج از صفحه شما مفيد هستند.
۵- سئوي محلي
سئوي محلي نوعي سئو است كه فقط براي مشاغل محلي مناسب است. اگر يك وب سايت داريد و هدف شما اين است كه مشتريان از فروشگاه محلي خود بازديد كنند، پس بايد وب سايت خود را براي سئوي محلي بهينه كنيد.
تمام موارد ذكر شده در بالا براي سئوي محلي با اضافه كردن دستورالعمل هاي زير معتبر است:
-اطمينان حاصل كنيد كه نام، آدرس و اطلاعات تماس خود را در تمام صفحات وب سايت داريد.
-طرح كسب و كار محلي را در صفحه اصلي خود اضافه كنيد.
-يك حساب Google Business ايجاد كنيد.
-كسب و كار خود را با دايركتوري هاي قابل اعتمادي مانند Yelp، Yahoo Small Business، Foursquare و غيره ثبت كنيد.
-وب سايت خود را در فهرست ها و وب سايت هاي محلي (به عنوان مثال، روزنامه هاي محلي آنلاين) تبليغ كنيد.
۶- سئوي موبايل
سئوي موبايل نوع متفاوتي از سئو نيست بلكه زيرمجموعه اي از سئو مخصوص دستگاه هاي موبايل است. اين يك واقعيت است كه بيش از ۶۰٪ از جستجوهاي گوگل در حال حاضر در دستگاه هاي تلفن همراه انجام مي شود.
به همين دليل است كه گوگل تصميم گرفت يك فهرست اول براي موبايل ايجاد كند و به جاي نسخه دسكتاپ، نسخه سازگار با موبايل يك وب سايت را فهرست كند.
هنگام كار بر روي سئوي موبايل، بايد مطمئن شويد كه:
-وب سايت شما سازگار با موبايل است.
-وب سايت به سرعت در موبايل بارگذاري مي شود.
-استفاده از وب سايت در موبايل آسان است.
-محتواي شما براي مشاهده در دستگاه هاي تلفن همراه فرمت شده است.
-تجربه كاربر در تلفن همراه توسط بنرهاي بينابيني، روش هاي ديگر تبليغات تهاجمي، يا پنجره هاي بازشو مختل نمي شود.
۷- سئوي تجارت الكترونيك
تجارت الكترونيك يك صنعت بزرگ است. وقتي صحبت از بهينه سازي موتورهاي جستجو مي شود، بهينه سازي يك وب سايت تجارت الكترونيك پيچيده تر از كار بر روي يك وبلاگ يا وب سايت شركتي است.
شما صفحات بيشتري براي بهينه سازي داريد و تبليغ يك وب سايت تجارت الكترونيك بسيار چالش برانگيزتر است.
ضروري ترين تكنيك هاي سئو تجارت الكترونيك عبارتند از:
-بهينه سازي يك فروشگاه آنلاين با صفحه اصلي و صفحات دسته شروع مي شود. قبل از شروع كار بر روي صفحات محصول خود، اين صفحات بايد به درستي بهينه شوند.
-صفحات محصول خود را بر اساس نتايج تحقيق كلمات كليدي خود بهينه كنيد.
-تمام عناصر بصري فروشگاه خود (تصاوير، فيلم ها) را بهينه كنيد.
-داده هاي ساختاريافته لازم (محصول، پيشنهادات و غيره) را اضافه كنيد.
-فروشگاه خود را در شبكه هاي اجتماعي تبليغ كنيد
-به روش هاي خلاقانه اي فكر كنيد تا مردم را وادار به پيوند به صفحات محصول شما كنيد
-يك وبلاگ راه اندازي كنيد و محتواي مرتبط با محصولات خود و اينكه چگونه مي توانند به مردم در حل مشكلات كمك كنند منتشر كنيد.
طراحي سايت و سئو برند خود را با خيال راحت به SP Media بسپاريد.
۸- SEO ويديو
سئوي ويدئو فرآيند بهينه سازي محتواي ويدئويي براي نمايش در جايگاه هاي برتر پلتفرم هاي ويدئويي مانند يوتيوب، تيك تاك و اينستاگرام و همچنين در نتايج جستجوي گوگل است.
مهمترين عناصر سئوي ويدئو عبارتند از:
-كلمات كليدي مرتبط و عباراتي را كه بينندگان براي جستجوي ويديوها استفاده مي كنند، شناسايي كنيد و آنها را در عنوان، توضيحات و برچسب هاي ويديو بگنجانيد.
-ايجاد ويديوهاي با كيفيت بالا كه هدف جستجو را برآورده مي كند.
-بهينه سازي ريز عكس هاي ويديوي خود
-اضافه كردن رونويسي و شرح ويديو براي دسترسي به محتواي ويديويي براي مخاطبان گستردهتر.
-افزودن طرحواره ويديو هنگام جاسازي ويديوها در محتواي خود.
۹- سئوي تصوير
سئوي تصوير نوعي سئو است كه با بهينه سازي تصاوير سروكار دارد. علاوه بر متن جايگزين، كه مهمترين عامل سئو است، تكنيك هاي ديگري نيز وجود دارد كه مي توانيد از آنها براي مفيد بودن تصاوير خود براي موتورهاي جستجو استفاده كنيد.
مفيدترين نكات سئوي تصوير عبارتند از:
-ارائه نام فايل هايي كه تصوير را توصيف مي كنند.
-كاهش حجم فايل هاي تصويري با فشرده سازي تمام تصاوير
-استفاده از تصاوير واكنش گرا براي ارائه اندازه مناسب تصاوير به كاربران بسته به دستگاه آنها.
-زير تصاوير تعبيه شده در محتوا يك عنوان اضافه كنيد.
-ايجاد و ارسال نقشه سايت تصويري به گوگل
۱۰- سئوي بين المللي
سئوي بين المللي اصطلاحي است كه براي توصيف تكنيك هاي سئو مناسب براي وب سايت هاي چند زبانه استفاده مي شود. هنگامي كه يك وب سايت محتوا را به چندين زبان ارائه مي كند، برخي از تنظيمات خاص سئو به موتورهاي جستجو كمك مي كند تا محتوا را بهتر ايندكس كنند.
به عنوان مثال، با ويژگي hreflang، مي توانيد به گوگل در مورد زبان هاي مختلفي كه محتواي شما در دسترس است اطلاع دهيد تا بتوانند محتواي مناسب را به كاربران ارائه دهند و از هرگونه مشكل تكراري جلوگيري كنند.
براي اطلاع از مراحل و نحوه انجام سئو در آژانس ديجيتال ماركتينگ SP Media، كليك كنيد.
برچسب: